Registre i zona d’usuari

Sí, pots fixar a la barra inferior els serveis que més utilitzes per tenir-los sempre a mà i definir el teu preferit perquè t’aparegui quan obres l’app.

  • Clica el botó ‘Més’ del menú inferior.
  • Prem ‘Personalitzar’ just a dalt del menú.
  • S’obrirà una pantalla amb tots els serveis: arrossega’ls segons les teves preferències i decideix l’ordre en què vols que es mostrin.
  • Prem l’estrella del servei que vols que aparegui com a preferit i sempre et sortirà aquest quan obris l’app.

Compte personal: per a usuaris particulars que tenen un o més vehicles a la unitat familiar.

Compte d’empresa:  és un compte pensat per a empreses que disposen de múltiples vehicles o necessiten gestionar la mobilitat dels seus empleats. Es poden pagar els estacionaments d’una flota de vehicles (amb els serveis Parquímetre i Pàrquing via app), recarregar vehicles elèctric (amb el servei Endolla Barcelona) o demanar i agafar taxis (amb el servei de Taxi). Per fer-ho, cal l’autorització prèvia d’un administrador de l’empresa, que dóna d’alta a tots els seus usuaris i vehicles associats.

Et pots registrar a través de l’app, una vegada l’hagis descarregat, o mitjançant la web www.smou.cat. Hauràs de completar les teves dades personals al formulari i rebràs un correu electrònic per verificar la teva adreça.

Si vols registrar un compte d’empresa només ho pots fer des de la Zona d’usuaris del web d’SMOU, seleccionant “Empreses” al tipus de compte i completant el formulari amb les dades de l’organització.

És un compte especialment pensat per a col·lectius amb múltiples usuaris i gestionat per un administrador. Els usuaris podran fer servir els serveis de l’SMOU, sempre i quan l’administrador els hi hagi donat els permisos necessaris, i tots els tiquets seran cobrats per la targeta bancària registrada al compte de l'administrador.

Sense un compte d’usuari no podràs utilitzar cap servei, per tant és imprescindible que et registris per poder utilitzar els serveis. Tot i així, pots consultar la informació disponible al mapa, així com el sistema de previsió de places sense estar registrat.

Quan iniciïs sessió t’enviarem un codi de seguretat únic al teu correu electrònic associat a SMOU. Això significa que per accedir al teu compte, a més de la teva contrasenya, hauràs d’introduir el codi de 6 dígits que t’haguem enviat.

Amb el mateix usuari i contrasenya, podràs accedir tant a SMOU com a l’app AMB Aparcament, sense necessitat de realitzar un nou registre.

A l’iniciar sessió a una de les aplicacions, es tancarà l’altra de manera automàtica.

Sí, tota la informació està encriptada i compleix els estàndards de seguretat més exigents.

La pots canviar o afegir-ne fins a 3 dins a la pròpia app, a El meu perfil > Pagament. També la pots canviar a la teva zona d'usuari del web d’SMOU.

Des d’aquesta secció tens la possibilitat marcar-ne una com a predeterminada, que és amb la qual s’aplicaran els pagaments dels tiquets de tots els serveis que utilitzis.

Sí, ho pots fer segons el servei que utilitzis en aquell moment:

  • Si és un tiquet dels serveis ‘Parquímetre’, ‘Residents Barcelona’ o ‘Taxi’, podràs canviar la targeta abans d’iniciar el tiquet. Aquest canvi només aplicarà pel tiquet en qüestió i no es modificarà la targeta marcada com a predeterminada del perfil.
  • Si és un tiquet del servei ‘Bicing’, els cobraments setmanals dels teus trajectes amb bici elèctrica es faran a la targeta que hi hagi marcada com a predeterminada en el moment del cobrament.
  • Si és un tiquet del servei ‘Endolla’, abans d’iniciar la recàrrega caldrà que vagis a El meu perfil > Pagament i modifiquis la targeta predeterminada.
  • Si és un tiquet del servei ‘Pàrquing via app’, podràs modificar la targeta un cop hagis iniciat el tiquet, a la pantalla d’Estacionament en curs.

1. En registrar la targeta bancària, es farà una retenció de 0,02 € per comprovar l’estat de la targeta. Posteriorment, el teu banc et retornarà els diners retinguts (pot trigar uns dies, en funció de la teva entitat bancària).

2. Servei Parquímetre: en iniciar un estacionament es farà una retenció de l’import màxim (segons el temps màxim d’estada i la tarifa amb el modificador per etiqueta ambiental). Posteriorment, el teu banc et retornarà els diners retinguts. Un cop finalitzis l’estacionament, se’t cobrarà l’import exacte del temps estacionat. En el cas dels vehicles amb etiqueta Zero emissions, es farà una retenció del temps màxim d’estada i la tarifa base, que posteriorment el teu banc et retornarà.

3. Servei Pàrquing via app: en entrar a l’aparcament es farà una retenció de 0,03 €, que el teu banc et retornarà. Un cop finalitzis la teva estada a l’aparcament, se’t cobrarà l’import exacte del temps estacionat.

4. Servei Endolla Barcelona: en iniciar la recàrrega es farà una retenció de 0,03 €, que el teu banc et retornarà. Un cop finalitzis la recàrrega del vehicle, se’t cobrarà l’import corresponent, en funció de la teva modalitat d’ús.

5. Servei Bicing: posteriorment a la finalització dels teus trajectes que comportin un cost extra, se't cobrarà l'import de manera agrupada els dilluns, dimecres i divendres.

6. Servei Taxi: quan fas una reserva amb el servei 'Taxi', es fa una preautorització bancària de l’import màxim del trajecte. Una vegada acabat, es fa el cobrament de l’import corresponent.

Ho pots fer des de l’app, a la configuració del teu usuari i seleccionar “Donar-se de baixa”. També pots fer-ho des de la teva zona d'usuari al web d’SMOU. En cas de ser usuari de compte de flota, ho haurà de fer l'administrador general del compte.